חריקת שיניים בשינה אצל ילדים

חריקת שיניים בשינה אצל ילדים

מה היא חריקת שיניים?

חריקת שיניים מוגדרת כשחיקה חוזרת או הידוק השיניים במהלך השינה. זה די שכיח אצל ילדים. ילדים ומתבגרים יכולים לחרוק שיניים בכל שלב של השינה ובכל זמן של הלילה. הם גם עלולים לעשות זאת בזמן שהם נרדמים. במרבית המקרים, חריקת שיניים אינה גורמת לנזק וזהו דבר זמני בלבד. אולם, חלק מהילדים אשר חורקים שיניים עלולים לפתח בעיות במהלך הזמן כמו כאבים בלסת ובפנים או נזק לשיניים.

חריקת שיניים אצל תינוקות

כמעט אצל 50% מהתינוקות יש חריקות שיניים. זה בדרך כלל מתחיל בגיל 10 חודשים לאחר שיש להם שיני חלב (שתי השיניים העליונות ושתי השיניים התחתונות). חלק חורקים את שיניהם בצורה אקראית, אחרים יכולים לעשות זאת במשך כל הלילה. אצל תינוקות, חריקת שיניים היא לא מקור לדאגה ובסופו של דבר חולפת לבדה. זה לא דבר שצריך להיות מבוהלים לגביו, מכיוון שזה מאוד לא סביר שיגרם איזשהו נזק לשיניים. אולם, אם חריקת השיניים מדאיגה או אם מתרחשים שינויים כלשהם בשיני הילד שלך, כדאי לפנות לרופא שיניים.

חריקת שיניים אצל ילדים ומתבגרים

חריקת שיניים גם מתרחשת אצל ילדים ומתבגרים. זה במיוחד שכיח אצל ילדים צעירים. היא מתחילה בדרך כלל בגיל שלוש וממשיכה עד גיל שש, כאשר השיניים הקבועות מתחילות לצאת. חריקת שיניים הופכת להיות פחות שכיחה ככל שהילד מתבגר. חריקת שיניים היא יותר שכיחה אצל ילדים עם קשיים מסוגים שונים כגון  שיתוק מוחין, תסמונת דאון, הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות ואוטיזם. התסמין המטריד ביותר של חריקת שיניים עבור הרבה משפחות הוא הרעש המרגיז שעלול להפריע לשינה של חברי המשפחה האחרים. תסמינים נוספים רציניים יותר אך פחות שכיחים הם כאבי שיניים ורגישות לטמפרטורות קיצוניות. כמו כן דלקת חניכיים ושחיקת השיניים. לחלק מהילדים עלולים להיות כאבים במרפק לסתי-רקתי וכאבי ראש.

מה ניתן לעשות בנוגע לחריקת שיניים?

חריקת שיניים אצל תינוקות וילדים גדולים יותר אינה דורשת כל התערבות. אולם, אם הילד שלך חווה כאבי ראש, כאבי שיניים או שחיקה של השיניים, כדאי לדבר על כך עם רופא השיניים של הילד שלך.
בנוסף, דברים מסוימים יכולים להגביר את חריקת השיניים, כמו לחץ, אלרגיות ותרופות מסוימות. לכן אם הילד שלך לחוץ או חרד, יישום של אסטרטגיות הרגעה או פגישה עם בעל מקצוע מטעם בריאות הנפש יכול עזור. טיפול עבור חריקת שיניים כולל ביופידבק או שינה על הגב עם תמיכה של הצוואר. משככי כאבים או חימום האזור יכולים לעזור עם כאבים בלסת. ילדים גדולים יותר ומתבגרים יכולים להועיל מכך שרופא השיניים יתאים להם מגן פה שמונע את שחיקת השיניים.


השארת תגובה