איך אפשר לעזור להסתדר או לגמול ממוצץ בשינה

לרוב הילדים יש יכולת פיזיולוגית למצוא את המוצץ ולהכניסו לפה בערך בגיל 7 חודשים.
בילדים שתלויים בהורים שלהם בגיל זה להחזרת המוצץ יכולה להיות בעיה להרדם בהליכה לשינה ולהרדם שוב כשמתעוררים בלילה. אצל ילדים אלה ניתן לשים מספר מוצצים בעריסה/לול. כך שהילד יוכל למצוא אותו בעצמו. כששמים את הילד בהשכבה אפשר לעזור לו למצוא את המוצץ לבדו וכך גם בהמשך הלילה. במהלך השבוע הראשון יתכן כי יהיה צורך לשים את היד על היד של הילד/ה ולעזור לו/לה. לאחר שבוע זה אפשר לעודד ללא הנחיה פיזית. אפשר גם להתאמן בלמצוא את המוצץ בזמן ערות תוך כדי משחק. לא מומלץ לקשור מוצץ עם חוט כי זה עלול להיות מסוכן.

איך אפשר להגמל ממוצץ

יש שונות רבה בין אנשי המקצוע (רופאי ילדים, רופאי שיניים, מומחי שינה) לגבי מתי צריך לגמור ממוצץ. חלק אומרים שלפני גיל 15 חודשים, חלק אומרים עד גיל שנתיים. אך אחת הדעות המובילות אומרת שכדאי לעשות זאת עד גיל 4. לפני זמן זה לילד יכול להיות קושי רב להסתגל לשינה ללא מוצץ וחלק מהילדים אף יעברו למציצת אצבע במקום המוצץ, דבר שיכול להיות קשה יותר לשינוי.
ממש לא כדאי לקחת את המוצץ לפני שינוי משמעותי אחר (גמילה מחיתולים, מעבר מעריסה למיטה וכו). לאחר גיל 4 שימוש במוצץ יכול להפריע בצמיחה של שיניים קבועות.

רעיונות איך לגמול ממוצץ

להשאיר מתנה בבוקר מהפיה
ללכת לתלות אותו בעץ המוצצים או במקום אחר
לבצע טכס אחר כדי להפרד מהמוצץ  – לזרוק לאן שהוא יחד

אם הילד קטן משישה-שבעה חודשים אפשר לחכות עד גיל זה ואז לפעול לפי ההנחיות שתוארו כדי לעזור לו/לה להסתדר עם המוצץ או לגמול אותו/אותה לגמרי ממוצץ. אם הבחירה היא בדרך של גמילה כדאי לעשות זאת בהדרגה ולהתחיל בזמן ההליכה לשינה אך להמשיך לתת במהלך הלילה


השארת תגובה